מעצבת פנים מומלצת – איך למצוא אחת

כל הטיפים לבחירת מעצבת פנים
בטי יעקובסון

 בעלי בתים רבים נבהלים כאשר הם מתמודדים עם המשימה של גיוס מעצבת פנים. בין אם אתם עוברים לגור בבית חדש או מרעננים תפאורה מיושנת, מעצבת פנים יכולה להיות החברה הכי טובה שלכם. למרות שאתם עשוים לחשוב שמעצבי פנים עובדים רק עם העשירים והמפורסמים, אך בפועל זה רחוק מאוד מהמציאות.

מעצבת פנים יכולה לתת לכם ייעוץ נקודתי בסיסי “לפי הצורך” כמו בחירת צבע, תאורה, מקורות בדים, קניות רהיטים וכד,. זה מתאים למי שיש לו כיוון ויכול לעשות את הדרך הזו לבד ורק צריך ייעוץ נקודתי, הכוונה וחיזוק חיובי בעת יצירת המרחב המושלם עבורכם ועבור משפחתכם. מעצבת פנים יכולה גם לעבוד איתכם בליווי צמוד לכל אורך המסע, החל מייצירת החזון והתכניות ועד ללווי ביום יום מול הקבלנים, נגרים, אנשי שייש, זכוכית ועוד. בליווי של רכישת החומרים בשטח ועד לפיקוח היישום שלהם בביתכם. ואפילו עד לשלב ההלבשה / הום סטיילינג הכולל רכישת וילונות, שטיחים, תמונות, אקססוריז וכל מה שמכניס נשמה לבית.

אז קיבלתם החלטה לקחת מעצבת פנים אבל המבחר גדול ומבלבל? תרשו לי יעזור לכם לעשות סדר בבלגן. אגלה לכם את כל הדברים שיעזרו לכם למצוא את האחת המושלמת עבורכם.

איפה מתחילים לחפש מעצבת פנים?
פתיחת ספר הטלפונים או חיפוש מהיר באינטרנט אינה הגישה הטובה ביותר למציאת מעצבת פנים.  מומלץ לבחור מראה שמרגש אתכם. עיינו במגזיני עיצוב דיגיטליים מקומיים (אין צורך לקנות מגזינים בשביל זה) ומצאו חדר שמתאים לסגנון העיצוב שמדבר אליכם. גלו מי אחראי למראה וחפשו אותם באינטרנט.

בקשו מחברים המלצות
אם לשכנים שלכם או לחברים קרובים היתה עזרה מקצועית בעיצוב, בקשו לשמוע על החוויות שלהם, ואם החויה היתה חיובית פנו למעצבת הפנים.
מצאו מעצבות פנים שהמליצו אליהן (ברשתות חברתיות או מחברים).

פנו לארגון מעצבי הפנים
ארגון זה בודק את ההכשרה, הניסיון והעבודות לפני שהוא מסכים להוסיף מעצב פנים לרשימה. צרו קשר עם הארגון וקבלו רשימת מעצבים שמתאימים לקריטריונים שלכם.

שאל על ההסמכה המקצועית
אם זו החוויה הראשונה שלכם בבחירת מעצבת פנים, ייתכן שתרצו לשכור מישהי  שמוסמכת באופן מקצועי. שאלו מה ההכשרה המקצועית שלה.

תקציב עבודה
בהתבסס על גודל והיקף הפרויקט עליכם לקבוע תקציב עבודה, ועליכם לשתף את מעצבת הפנים בסכום מראש, יש מעצבים שלא יקבלו על עצמם פרויקטים / תקציבים קטנים, כך שזה יעזור לכם להוריד מהפרק כמה מועמדים מייד.
מעצבי פנים מנוסים יוכלו לעזור לכם להבין כמה באמת כסף צריך לפרוייקט. אני עצמי פיתחתי שיטה להבין כמה תקציב צריך עבור החלומות שלכם, ובעיניי זה קריטי לפני שיוצאים לדרך ומוציאים שקל אחד.

שימו לב כי מעצבים מסוימים יגבו לפי שעה עבור הייעוץ הראשוני. מחיר זה בדרך כלל מקוזז אחר כך במידה וסגרתם מולם ליוווי מלא לפרויקט. אך הקפידו לקבל את כל הפרטים לפני שתקבעו פגישות עם מעצבים פוטנציאליים. בדרך כלל מעצבים שלא גובים עבור פגישת הייעוץ הראשונה זה משום שזו פגישת הכרות ולא פגישת ייעוץ.
וודאו האם זו פגישת ייעוץ או פגישת הכרות מראש.

סגנון וסטייל
מעצבת פנים טובה חייבת להיות ורסטילית שיכולה לעצב מדהים בכל סגנון.
לכן הימנעו ממעצבי פנים בעלי מראה אחד – אלא אם כן, כמובן, המראה שלהם משתלב עם הטעם העיצובי שלכם. הדרך הטובה ביותר לגלות על הסגנון של מעצב היא לבקש לצפות בתיק העבודות שלו. אם אתם לא מתחברים לאף אחת מהעבודות שלו, הגיע הזמן לעבור למעצב אחר.

תקשורת פתוחה עם מעצבת הפנים שלכם
למרות שאתם בוודאי סומכים על האינסטינקטים של מעצבת הפנים שלכם שתיצור עבורכם את בית חלומותיכם, כך שהתוצאה תצא מושלמת, אתם חייבים להיות מסוגלים לתקשר בצורה פתוחה וכנה את הרצונות שלכם. גם אם בדרך יש בחירות שהם לא לטעמכם אל תשמורו בבטן וצרו שיח פתוח. אתם צריכים להרגיש בנוח לתקשר את רצונותיכם, לכן בחרו מישהי שאתם מרגישים איתה נוח.

הגדירו את הטעם העיצובי שלכם
כדאי לכם להרכיב קובץ המורכב מתמונות מגזינים של עיצובים של חדרים מועדפים, צילומי נסיעות אישיות, פריטי ריהוט, בדים, תאורה, וכל דבר שיתן ביטוי לאסתטיקה העיצובית שלכם. טריקי נחמד נוסף הוא 
לבקר במרכז נירלט על מנת להבין אילו צבעים ומרקמים  מדברים אלינו. באופן דומה, בקרו בכמה חנויות רהיטים וצלמו תמונות של פריטי ריהוט התואמים את החזון העיצובי שלכם. ואל תשכחו להכין רשימה של הרהיטים והאביזרים הקיימים שלכם והחליטו אילו מהם אתם רוצים לשלב בעיצוב החדש שלכם. מעצבת פנים טובה תדע לקחת את כל החומר הגולמי שלכם ולהכין מזה קונספט עיצובי ותכנית עבודה, בדיוק כמו ששף מקבל מצרכים טובים ומתחיל לחשוב איזו מנה להכין ואך תיראה כל הארוחה מהמנה הראשונה ועד האחרונה.

מקווה שעשיתי סדר 🙂
אם תרצו לצאת למסע ביחד השאירו פרטים פה למטה

עיצוב הבית מתחיל עכשיו
בואו ניפגש ונתחיל לעבוד

בטי יעקובסון מעצבת פנים, מומחית בתכנון עיצוב ושיפוץ בתי מגורים. מגיעה לתחום העיצוב לאחר 18 שנה של תפקידים בכירים בתחום ההייטק ומביאה איתה את הסטנדרט הגבוהה והבלתי מתפשר מהתחום. חיה ונושמת את תחום העיצוב בעלת תואר ראשון במנהל עסקים ובוגרת לימודי תכנון ועיצוב פנים, בעלת סטודיו לעיצוב פנים ברמת השרון שעובד על פרויקטיים בכל חלקי הארץ. בכל פרויקט מושקעת יצירתיות ומחשבה רבה, תוך כדי התחשבות והקשבה מרבית ברצונות והחלומות של הלקוח. הדגש הוא על חוויה טובה, רגועה, שקטה ובטוחה לאורך כל הדרך עד לתוצאה המושלמת.

הצטרפו אליי